Palacsinta-nap

Címkék: kaja a franciák

2012.02.02. 20:34

A hugi ma szivárványt hányna könnyezne, ha itt lehetne, Franciaország a palacsinta napját ünnepli, ami igazából valami olyan jelentéktelen keresztény ünnep, hogy még wikipedia szócikk sincs róla magyarul, franciául Chandeleur, angolul pedig a találó Presentation of Jesus at the Temple nevet viseli. Kanadában egyébként a mormota-nap cserélte le ezt a remek kis ünnepet, ami egybecseng a mi medvés-árnyékos február másodikánkkal, a vallásos összefüggést most nincs kedvem kideríteni. Még szerencse, hogy a medvék és a mormoták is követik a naptárat. 

 

A vallásos vetületről még senkitől sem hallottam egyébként, mindenkit csak a palacsinta érdekel, de az nagyon. A suliban a gyerekeknek 50 centért árulták szünetben a nutellás palikat. Szerencsére Pascale-éknál tegnap ünnepelték, mert ma nem értek rá, én meg pont ott voltam, meg is ettem egy-kettőt ötöt-hatot, nagyon jó volt, könnyű, vékony. Itthon azonban hozzám hasonlóan nem tudnak palacsintatésztát csinálni, vastag, zsíros, fojtó és sótlan. Nem is esett jól. Ez a ház továbbra sem a konyhaművészete miatt vonul be az emlékezetbe. 

 

Amúgy is azt tapasztaltam, hogy a világon kétféle ember van: aki szerint a palacsintasütés a világ legegyszerűbb dolga, és aki nem tud jó palacsintát sütni. Én, a háziak és az a bizonyos párizsi palacsintázó is az utóbbi kategóriába tartozunk, pedig azt gondolná az ember, hogy egy párizsi palacsintázóban már igazán megtanulhatták volna kikeverni azt a tésztát. 

 

A szokás részét képezi, hogy egy frank-érmét kell szorítani a palacsintasütő nyelével együtt fordítás (dobálás) közben, és akkor egész évben szerencsénk lesz. Én persze inkább bevállalom a kockázatot. 

 

Update: Médeának köszönhetően már azt is tudom, hogy magyarul ez a Gyertyaszentelő Boldogasszony ünnepe, és balázsolni szokás, ami szerintem sokkal viccesebben hangzik, mint ami valójában. Azért örülök, hogy református iskolába jártam, és nem katolikusba, ha már egyháziba sikerült, bár így szemmel látható ismereti hiányosságaim vannak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://coutances.blog.hu/api/trackback/id/tr254053856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smoor 2012.02.02. 23:09:28

Ez olyan tipikus, hogy vannak olyan ünnepek (a galette des rois is ilyen), amik nem szólnak másról, csak arról, hogy eszünk valamit. És mindenki tényleg teljesen rá van pörögve.
süti beállítások módosítása