A csillogó szemek

Címkék: suli coutances

2011.10.05. 20:33

Akkor most jöjjön egy pozitív példa. Ma reggel rajzórán voltam, és bár a gyerekeknek egy cseppet sem kreatív feladatuk volt - a múlt órán elkészített színtáblázatokat kiszínezni -, nagyon élveztem. 

A tanár Jacques, egy nagydarab, mosolygós pasi, aki úgy kezdi az órát, hogy egyesével minden gyerekkel kezet fog, amikor bejönnek, és köszön nekik név szerint. Meg mindenkit madmazellnek meg möszjőnek hív, ami 12 évesek esetében nagyon cuki tud lenni. Imádják a gyerekek. Egyben zenetanár is, úgyhogy minden órán kikönyörgik tőle, hogy zongorázzon nekik. A mai óra utolsó 10 percében is leült hát a zongorához, és végigimprovizálta a maradék időt. Nagyon szép volt, figyeltem a gyerekeket, és többen abbahagyták a rajzot egy kicsit, és teljesen átszellemülten hallgatták. Ez nekem is egy ilyen "minden a helyén van" pár perc volt. Inspiráló. És úgy szégyelltem magam, hogy nem játszok semmilyen hangszeren. 

Lassan már szinte minden osztály látott egyszer, úgyhogy ha végigmegyek az udvaron, mindenki köszönget és mosolyog - van, aki hellózik, mint angolórán, és van, aki azt mondja, hogy bonzsúrmadam, nagyon aranyosak. Órán is van néhány lány, aki nagyon szimpatizál velem, és folyton hátrafordulgatnak, ha hátul ülök (:
Annyira tetszenek ezek a kölkök, még pont az a romlatlan kor, még nem sminkelnek, és nem néznek ki nálam idősebbnek, meg ezek a francia gyerekek valahogy sokkal gyerekebbnek tűnnek, mint a magyarok... Még csillog a szemük, kiesnek a padból, úgy jelentkeznek...

Számtech órán is voltam ma, emailcímet kellett regisztrálniuk. Egy fekete pont, hogy explorerre tanítják őket... Segítettem nekik én is, olyan kis naivak még a drágák, a regisztrálás után megjelent egy üdvözlő honlap a címükkel és a jelszavukkal, és el nem léptek volna onnan a világért se, de így láttam azt is, hogy milyen jelszavakat találtak ki maguknak: vezetéknév, keresztnév, születési dátum vagy ezek kombinációja. 

Bastien is szupercuki, ma ő főzte a vacsorát, nagyon segítőkész és rendes és önálló, nem sok bajom van vele, az biztos. 

A bejegyzés trackback címe:

https://coutances.blog.hu/api/trackback/id/tr833280994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása